BLENDED LEARNING AND MULTIMODALITY IN GAMAGED EDUCATIONAL CONTEXTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.23925/1809-3876.2019v17i2p646-672

Keywords:

Teaching, Learning, Decentralization.

Abstract

The culture of hybridism and multimodality is configured in the harmonious coexistence between different analog and digital technologies, with moments of interaction in physical and online physical spaces. This article deals with the pedagogical possibilities of the hybrid model of teaching and the use of multimodal spaces in educational contexts and how the literature on the subject presents the student in this context. This study uses bibliographic research as a methodology, through a process of immersion in existing knowledge and available on the theme to broaden horizons and inspire new studies, providing a framework of references. The work brings as main scientific contributions a significant theoretical bibliographical study regarding the personalization and decentralization of the learning spaces that are made possible by the use of technological hybridism and multimodality, highlighting concepts, characteristics and applicability and conceptions regarding the process and the cognitive path to learn from a social media context where the Digital Information and Communication Technologies allow a new configuration and designer of the educational space.

Author Biographies

João Carlos Diniz Martins, UNIVERSIDADE FEDERAL DE ALAGOAS - UFAL

Mestre em educação (2018) pela Universidade Federal de Alagoas - UFAL; Pós-graduação em docência do ensino técnico e profissional (2018) - UNIT; Especialista com o MBA em gestão estratégica de negócios (2008) - UFAL; Graduado em Administração (2006) - UFAL e Tecnólogo em turismo (2003) - CEFET/AL. Atua como professor de cusrsos de pós-graduação; graduação; técnico profissionalizante; e qualificação profissional nas modalidades presencial e EAD.

Fernando Silvio Cavalcante Pimentel, UNIVERSIDADE FEDERAL DE ALAGOAS - UFAL

Doutor em Educação (UFAL); Mestre em Educação pela Universidade Federal de Alagoas (2010), especialista em Tecnologias em Educação e Docência do Ensino Superior. Graduado em Pedagogia (Licenciatura).

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Published

2019-06-28

Issue

Section

Artigos