<strong>THE POLICY OF TEACHERS FORMATION IN STATE OF SÃO PAULO BEFORE, DURING AND AFTER TECNICISM PEDAGOGY</strong>

Authors

  • Judas Tadeu de Campos Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
  • Judas Tadeu de Campos Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)

Keywords:

Teachers formation, educational legislation, policies of education

Abstract

This paper analyze the legislation which structured the Brazilian course of studier for teachers formation, mainly in the Stade of. São Paulo, during the lapse of time between 1971 to 1997. In these period was prevalent the “Tecnicismo” pedagogy. The author make a brief historic report of the ancients “Normal Schools” and finish with a commentary about the governmental acts, which ordinance of current but finishing High School for teacher formation

Author Biography

Judas Tadeu de Campos, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)

Doutor em Educação pelo Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Currículo, da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), onde é pesquisador no grupo de pesquisa Políticas de Educação no Brasil e Professor Assistente Doutor (Sociologia da Educação) no Departamento de Pedagogia da Universidade de Taubaté (UNITAU).

Published

2010-07-04

Issue

Section

Artigos