<strong>EDUCATION, INNOVATION AND THE PROFESSOR</strong>

Authors

  • Ana Elisa Spaolonzi Queiroz Assis PUC-SP, Campinas

Keywords:

Professor, Innovation, Quality.

Abstract

The present text talks about the status of the professor as a professional concerning the current demands due to the emerging paradigms, especially the ones facing quality innovative practices. In order to do that, it is necessary to show a range of the current facts related to “innovation”, which cannot be detached from “research”, followed by a reflection on the professor as a role model, searching for legislative and pedagogical paths, and eventually depicting quality innovative work in the university field. Our aim is to investigate how the teaching activity at the university, which is not really defined, can be deal with the unknown and important pedagogical needs which require quality innovation.

Author Biography

Ana Elisa Spaolonzi Queiroz Assis, PUC-SP, Campinas

Ana Elisa Spaolonzi Queiroz Assis: Formada em Pedagogia pela PUC-Campinas, mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação também da PUC-Campinas, e segundo anista do curso de Direito da mesma Instituição. Mantenedora do Instituto de Educação Anna Vasquez. Maria Eugênia L. M. Castanho: Mestre e doutora em educação, na área de Metodologia de ensino, pela UNICAMP. Pedagoga de formação leciona no curso de Pedagogia e no mestrado em educação da PUC-Campinas. É atualmente coordenadora do mestrado em educação da mesma instituição. É líder de grupo de Revista E-Curriculum, São Paulo, v. 2, n. 3, dez. 2006. http://www.pucsp.br/ecurriculum pesquisa cadastrado no CNPq, publica geralmente pela Editora Papirus e pela Alínea. É co-autora do livro Repensando a didática que se encontra em 22ª. edição. Pertence a vários conselhos editoriais, inclusive o conselho internacional da revista virtual Heuresis, dirigida por José Félix Ângulo Rasco, na Espanha. É presidente do Conselho brasileiro do Fórum para a educação internacional: integração e desenvolvimento, com sede no Chile.

Published

2010-07-04

Issue

Section

Artigos