<strong>BALANCE OF THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE ON ADULT NON-SCHOOL EDUCATION: EDUCATION AND DEVELOPMENT</strong>

Authors

  • Sérgio Haddad Universidade de São Paulo

Keywords:

Education and development, Local development, Income transfer

Abstract

This article analyzes nineteen of the 23 works on the theme of education and development in the adult non-school education perspective. Two sub themes were identified as relevant: one that deals with the theme of minimum income through the transfer of resources by public authority, and another, which deals with programs of local development work. In both, the majority of the works examined established as a background the discussion on the Brazilian capitalist development model where social sectors and regions are unequally rewarded for the fruit of their work. The theme of non formal education was linked to creating conditions that would include or expand the participation of the impoverished sectors in the development proposals as well as in the construction of their destinies.

Author Biography

Sérgio Haddad, Universidade de São Paulo

Doutor em Educação (USP) Coordenador Geral da Ação Educativa. É graduado em Economia pela Universidade de São Paulo (1971), com licenciatura em Pedagogia pela Faculdade de Educação e Ciências Pinheirense (1971), mestrado em História e Sociologia da Educação pela Universidade de São Paulo (1982) e doutorado em História e Sociologia da Educação pela Universidade de São Paulo (1991). Atualmente é coordenador geral - Ação Educativa e Diretor Presidente do Fundo Brasil de Direitos Humanos. Participa da diretoria do Conselho Internacional de Educação de Adultos. É membro da com. nac. ed. de jovens e adultos do Ministério da Educação, do Conselho de Desenvolvimento Econômico e Social da Presidência da República e membro do cons. tec.cient. de educação básica da Capes. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Tópicos Específicos de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: educação, educação de jovens e adultos, educação popular, educação não formal, políticas públicas e terceiro setor.

Issue

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Artigos