Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Announcements
Política de Ética
Thesaurus Brasileiro da Educação
UNESCO Thesaurus
Pós-Graduação em Educação: Currículo
Submissões Abertas
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 15 No. 3 (2017)
Vol. 15 No. 3 (2017)
Published:
2017-09-29
Editorial
EDITORIAL
Comissão Editorial
563-565
PDF (Português (Brasil))
APRESENTAÇÃO: FORMAÇÃO DE EDUCADORES: CURRÍCULO, CULTURAS E CONTEXTOS.
Marina Graziela Feldmann, Marcos Tarciso Masetto
566-574
PDF (Português (Brasil))
PROFESSIONAL TEACHER'S LIFE IN BRAZIL AND SPAIN: PATHWAYS TO HAVE ACCESS AND BECOME TEACHER
Vlademir Marim, Jesús Manso Ayuso
575-593
PDF (Português (Brasil))
THE SCHOOL IN THE QUINTAL DA CULTURA: THEATRICS IN DIALOGICAL PERSPECTIVE
Jean Carlos Gonçalves
594-614
PDF (Português (Brasil))
HIGHER EDUCATION IN BRAZIL: A VIEW ON ITS CHALLENGES AND EXPECTATIONS OF BEGINING TEACHERS
Martha Maria Prata-Linhares, Maria Alzira de Almeida Pimenta, Regina Lima Andrade Gonçallo
615-639
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION IN FEMALE PRISON: EDUCATION TRAINING AND CURRICULUM IN THE CRITICAL INTERCULTURAL PERSPECTIVE
Ivanilde Apoluceno de Oliveira, Suzianne Silva de Oliveira
640-663
PDF (Português (Brasil))
TEACHING STRATEGIES FROM THE STUDENTS’ POINT OF VIEW: REFLECTIONS ABOUT LEARNING
Sônia Fonseca, Sandra Magina
664-692
PDF (Português (Brasil))
BRAZILIAN TEACHING PROFILE AND TALIS REPORT: THE CASE OF A CONFESSIONAL TEACHING NETWORK
Cristina Zukowsky-Tavares, Ana Angelica Pereira Fernandes, Edgard Leonel Luz
693-712
PDF (Português (Brasil))
CONTEXT, CURRICULUM, AND TEACHER TRAINING OF A PHYSIOTHERAPY COURSE
Cecília Gaeta
713-734
PDF (Português (Brasil))
CURRICULUM, CULTURES AND CONTEXTS INTEGRATED WITH THE EDUCATION OF EDUCATORS
Marcos Tarciso Masetto, Marina Graziela Feldmann, Silvana Alves Freitas
735-763
PDF (Português (Brasil))
Artigos
THREADS THAT WEAVE THE FABRIC OF CURRICULUM AND FORMATION
Neide Cavalcante Guedes, Hilda Mara Lopes Araujo
764-786
PDF (Português (Brasil))
BULLYING IN SCHOOLS: PREJUDICE, STIGMAS AND CHALLENGES OF SENTIMENT EDUCATION AND FOR PEACE
Neura Cézar, Luiz Augusto Passos, Suely Dulce de Castilho
787-820
PDF (Português (Brasil))
EMANCIPATORY POSSIBILITIES AT ESCOLA FAMÍLIA AGRÍCOLA DE SANTA CRUZ DO SUL: DIALOGUES BETWEEN PEDAGOGY OF ALTERNANCE AND POPULAR EDUCATION
Cheron Zanini Moretti, Cristina Luisa Bencke Vergütz, Aline Mesquita Corrêa
821-841
PDF (Português (Brasil))
THE INFLUENCE OF INTERNATIONAL MULTILATERAL ORGANIZATIONS IN THE FORMATION OF BRAZILIAN LITERACY POLICIES
Lidiane Malheiros Mariano de Oliveira, Lucélia Tavares Guimarães
842-870
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
INTEGRATED CURRICULUM, TECHNICAL MEDIUM EDUCATION AND COMMON CURRICULAR NATIONAL BASE: INTERVIEW WITH FRIGOTTO GAUDÊNCIO
Gaudêncio Frigotto, Ivo Dickmann, Ieda Pertuzatti
871-884
PDF (Português (Brasil))
Agradecimentos
AGRADECIMENTOS AOS PARECERISTAS E EQUIPE EDITORIAL DA EDIÇÃO v.15,n.3 (2017)
Comissão Editorial
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Qualis:
A2
Área do conhecimento:
Educação
Indexadores:
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians