Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Announcements
Política de Ética
Thesaurus Brasileiro da Educação
UNESCO Thesaurus
Pós-Graduação em Educação: Currículo
Submissões Abertas
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 1 (2019)
Vol. 17 No. 1 (2019)
Published:
2019-03-29
Editorial
Editorial
Antonio Chizzotti, Maria Elizabeth Bianconcini de Almeida
1-9
PDF (Português (Brasil))
Artigos
PERSONAL DIGITAL STORYTELLING AND SOCIAL NETWORKS IN TEENAGERS
José Luis Rodríguez Illera, Francesc Martínez Olmo, Cristina Galván
10-27
PDF (Español (España))
INTERAÇÃO E QUESTIONAMENTO NUMA REDE SOCIAL: UM ESTUDO NO CONTEXTO DE UM ESTÁGIO PROFISSIONAL DE UM CURSO TECNOLÓGICO
Maria João Loureiro, Rita Gonçalves
28-50
PDF (Português (Brasil))
UM PANORAMA DAS PESQUISAS CENTRADAS NOS CURRÍCULOS PRATICADOS NA EDUCAÇÃO BÁSICA BRASILEIRA NA ÁREA DA EDUCAÇÃO MATEMÁTICA NO PERÍODO DE 1987 A 2012
Wagner Barbosa de Lima Palanch, Célia Maria Carolino Pires
51-78
PDF (Português (Brasil))
CONSONANCE AND DISSONANCE AMONG TEACHERS' REFLECTION ON PRACTICAL PERIOD AND THE CURRICULUM: THE CASE OF GRADUATION IN COMPUTING UECE/UAB
Francisca Lindvania da Silva Vieira, Adriano Silveira Machado, Francisco Ranulfo Freitas Martins Júnior
79-106
PDF (Português (Brasil))
CONCEPTS AND APPROACHES IN COMPETENCES IN BRAZILIAN RESEARCH: A NARRATIVE REVIEW
Rosane de Mello Santo Nicola, Dilmeire Sant Anna Ramos Vosgerau
107-144
PDF (Português (Brasil))
DIALOGISMO NA REINVENÇÃO DO CURRÍCULO DA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS (EJA)
Ana Maria de CAMPOS, Dulcinéia de Fátima FERREIRA
145-167
PDF (Português (Brasil))
PEDAGOGY OF THE OPPRESSED – A GENEROUS AND HOPEFUL LEGACY
Sandra Maders, Valdo Barcelos
168-183
PDF (Português (Brasil))
IS (NOT) THE TEACHER AN EDUCATOR? CONFLICTS FOR THE TEACHER IDENTITY IN THE FOURTH CENTURY OF “PEDAGOGY OF THE OPPRESSED”
Andresa Silva da Costa Mutz, Elvis Patrik Katz
184-203
PDF (Português (Brasil))
FREIRIAN PEDAGOGY: THE CURRICULUM AND THE PEDAGOGICAL PRACTICE IN THE LEARNING PROCESS
Sheilla Silva Conceição, Henrique Nou Schneider, Elaine dos Reis Soeira
204-229
PDF (Português (Brasil))
THE CENTRALITY OF THE ROLE OF HIGH SCHOOL TEACHERS IN THE RECONFIGURATION OF CURRICULUM AND PROFESSION
Silvana Soares de Araujo Mesquita
230-255
PDF (Português (Brasil))
OPEN EDUCATIONAL RESOURCES (OER) WITH RESPONSIBLE RESEARCH AND INNOVATION (RRI) FOR THE PRODUCTION OF KNOWLEDGE IN EDUCATIONAL POLICIES: THE CASE OF THE PROFESSIONAL MASTER IN MANAGEMENT AND ASSESSMENT OF PUBLIC EDUCATION AT THE JUIZ DE FORA FEDERAL UNIVERSITY (UFJF)
Eliane Medeiros Borges, Marcos Tanure Sanabio, Juliana Alves Magaldi
256-281
PDF (Português (Brasil))
CINEMA AT SCHOOL: A WAR MACHINE AGAINST NARCISSIST PERFORMANCE VIOLENCE?
Mirele Corrêa, Alexandrina Monteiro
282-303
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
PARADOXOS NA EDUCAÇÃO:INSERÇÃO E ALTERIDADE DE IMIGRANTES NAS RELAÇÕES ESCOLARES
Maura Pardini Bicudo Véras
304-312
PDF (Português (Brasil))
Agradecimentos
Agradecimentos
Revista e-Curriculum
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Qualis:
A2
Área do conhecimento:
Educação
Indexadores:
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians