Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 39 No. 4 (2023): Fluxo contínuo
Vol. 39 No. 4 (2023): Fluxo contínuo
Published:
2023-12-27
Articles
The academic discourse of English teachers from a dialogical perspective
Samuel de Carvalho Lima
Transcreation Strategies in Dubbing a Humorous Hybrid-Text Type Advert into Arabic - Is Vernacular the Panacea?
RASHID YAHIAOUI
Pedidos de desculpas feitos por políticos brasileiros: uma visão da pragmática linguística
Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveira
Trans/plurilingual Pedagogies: A Multiethnography
James N. Corcoran, Heejin Song, Morgan Brian, Jacqueline Ng, Marlon Valencia
Escritura Académica ¿Un factor de exclusión en los procesos de formación posgradual?
Martha Cecilia Arbeláez Gómez, Martha Lucia Garzón Osorio, Tatiana Salazar Marín
Boa noite, Malévola: o adormecer forçado e o despertar mutilado
Luciane de Paula, Ana Beatriz Maia Barissa
“Anhedonia”: um conto cubano em perspectiva multirrede-discursiva na formação de professores de espanhol
Yamilka Rabasa Fernandez
THE BRAZILIAN PORTUGUESE CONSTRUCTIONS [QUE X O QUE] / [QUE X QUE NADA]
HADINEI RIBEIRO BATISTA
Typical and atypical productions of alveolar liquids from Brazilian Portuguese-speaking children: ultrasound analysis
Cássio Esperandino, Larissa Cristina Berti
The history of the infographic discursive genre in print journalism in Brazil: between conservation and evolution
Rafael Vitória Alves, Helcius Batista Pereira, Neil Armstrong Franco de Oliveira
Increasing the reasoning demands of a task and task sequencing on the oral production of Chinese learners of Portuguese as a foreign language
Sara Santos
(Re)discussing the emergence of genres on the web
Vicente Lima-Neto
Information and communications technology in contextual target situation analysis: improving Online CEAP course design in developing countries
Bruna Gabriela Augusto Marçal Vieira
Textual resources for the construal of classificatory knowledge: Taxonomies in Natural Science textbooks
Marta Filipe Alexandre, Fausto Caels, Luís Filipe Barbeiro, Ângela Quaresma
O Processamento do sujeito nulo na doença de Alzheimer
Maria José Martinho, Filomena Capucho, Andreia Hall, Luis Jesus
As fronteiras do enunciado concreto: Limite Desaparecendo/Limite Desaparecido?
Maria Elizabeth da Silva Queijo, Carlos Gontijo Rosa
Do campo ao texto em pesquisas com tradutores e intérpretes de Libras-português: desafios na transcrição de corpora bilíngue intermodal simultâneo
Marcus Vinicius Batista Nascimento
Gender expression resources in teaching guides of the Primary Education Degree of the Spanish University Network: an analysis through didactic areas, autonomous region, and tenure
Paulina Meza, Jone Hurtado Reina, Erlantz Velasco Luzuriaga
A aquisição de classificadores semânticos por ouvintes aprendizes de Libras como L2M2
Lídia da Silva
O funcionamento semântico-enunciativo de sumir/desaparecer e cortar no PB
Soraia Assis Garcia, Camili Daiani Maranho Alvarenga , Vanessa Santana Lima Trauzzola
TRANSFER VERBS OF LOCATUM TYPE
PROPERTIES AND LEXICAL ASPECT
Márcia Cançado, Amanda Noronha Oliveira
A new look at the unproductivity of resultative constructions in Brazilian Portuguese
Bruna Elisa da Costa Moreira
Fraseopragmática y traducción: tendencias actuales en la TAV de fraseologismos en series españolas subtituladas al ruso
Pablo Ramírez Rodríguez
Elaboração do luto e escritas autobiográficas na Clínica de Linguagem com afásicos
Michelly Daiane de Souza Gaspar Cordeiro, Maria Francisca Lier-DeVitto
Adaptation challenges in learning to teach EFL in a VUCA world: What have we learned from the COVID-19 experience?
Juan de Dios Martínez Agudo
Dizeres da revista Veja: memória e intervocalidade na composição da estética da voz de sucesso
Damião Francisco Boucher , Thiago Barbosa Soares
Reviews
Butler, J. (2021). Discurso de ódio: uma política do performativo. Editora Unesp.
Carlos Piovezani
Review
Orlando Vian Junior, Marcello Marcelino
Qualis:
A1
Área do conhecimento:
Linguística e Literatura
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission