Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 40 No. 2 (2024): Número regular
Vol. 40 No. 2 (2024): Número regular
Published:
2024-12-21
Articles
Um dispositivo de intervenção com professores de Centros de Estudos de Línguas (CEL): o trabalho de ensino do francês em debate
Emily Caroline da Silva, Eliane Gouvêa Lousada
Proxêmica Tensiva no Processo de Identificação do Sujeito Surdo por meio da Análise de Poema em Visual Vernacular
Suelismar Mariano Florêncio Barbosa, Sebastião Elias Milani
A reformulação do discurso em contexto pedagógico: análise de um corpus oral de interações entre professor e alunos na aula de Português
Célia Barbeiro, Carla Aurélia Almeida
Pre-service language teachers’ technobiographies: understanding digital practices
Patricia Vasconcelos Almeida
Language and education: language barriers to the dialectization of thought.
Anita Helena Schlesener
Como são investigados os gêneros de graduação na América Latina? Tendências dominantes, suposições e linhas futuras
Mauro Orellana, Federico Navarro
Genre analysis: schools and trends since John Swales to present
Bexi Perdomo, Oscar Alberto Morales
Cognitive and functional motivations for verbal neologisms from Brazilian Portuguese
The sextar construction and other analogous instantiations
Paulo Ricardo Sousa Ferreira, Luana Lopes Amaral
Learning Portuguese, constructing identity: a single-case study of a Pakistani student in Brazil
Camila Quevedo Oppelt
Reviews
Resenha: Oliveira. Luciana C. de. Supporting Multilingual Learners’ Academic Language Development: A Language-Based Approach to Content Instruction. New York: Routledge, 2023.
Taisa Passoni
Qualis:
A1
Área do conhecimento:
Linguística e Literatura
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission