QUESTÕES CRÍTICAS EM ENSINO DE ANÁLISE MATEMÁTICA<br>CRITICAL ISSUES IN MATHEMATICAL ANALYSIS TEACHING

Authors

  • Silvio César Otero-Garcia IFSP
  • Rosa Lúcia Sverzut Baroni UNESP - Rio Claro

Abstract

Resumo

Neste trabalho, tomando por base um mapeamento feito das pesquisas brasileiras em ensino de análise matemática, tecemos algumas considerações e, principalmente, colocamos questionamentos sobre os principais pontos que emergiram dos trabalhos analisados.

Palavras-Chave: educação matemática no ensino superior; ensino de análise; ensino de cálculo diferencial e integral; formação matemática do professor.

 

Abstract

In this work, based on a mapping made of Brazilian research in mathematical analysis teaching, we weave some considerations and, above all, put questions On the main points emerging from the analysis work.

Keywords: mathematics teaching in undergraduate courses; analysis teaching; differential and integral calculus teaching; mathematics teacher education.

Metrics

PDF views
1,450
Jan 2016Jul 2016Jan 2017Jul 2017Jan 2018Jul 2018Jan 2019Jul 2019Jan 2020Jul 2020Jan 2021Jul 2021Jan 2022Jul 2022Jan 2023Jul 2023Jan 2024Jul 2024Jan 2025Jul 2025Jan 202689
|

Published

2015-11-26

How to Cite

OTERO-GARCIA, S. C.; BARONI, R. L. S. QUESTÕES CRÍTICAS EM ENSINO DE ANÁLISE MATEMÁTICA&lt;br&gt;CRITICAL ISSUES IN MATHEMATICAL ANALYSIS TEACHING. Educação Matemática Pesquisa, São Paulo, v. 17, n. 3, p. 617–636, 2015. Disponível em: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/article/view/25674. Acesso em: 5 jan. 2025.