A INFLUÊNCIA DO ‘FEEDBACK’ ESCRITO PELO PROFESSOR NOS PROCESSOS DE REVISÃO DE SEUS ALUNOS DE ESCRITURA EM INGLÊS COMO LÍNGUA ESTRANGEIRA
Resumen
The present study was designed to address the effectiveness of teacher written feedback on students’ revisions. It proposes an analytical model for text evaluation, composed of a set of rules encapsulating content, form, textual organization, grammar and mechanics. The results suggest that writers value and profit from this strategy. In attempting to respond to most of the problems pointed out by the teacher, positive changes were introduced to the revised texts. The conclusions indicate that, although teacher feedback cannot resolve all the problems encountered in writers’ texts, it can help learners to improve their capacity of text production.Descargas
Cómo citar
Dellagnelo, A. de C. K. (2010). A INFLUÊNCIA DO ‘FEEDBACK’ ESCRITO PELO PROFESSOR NOS PROCESSOS DE REVISÃO DE SEUS ALUNOS DE ESCRITURA EM INGLÊS COMO LÍNGUA ESTRANGEIRA. Intercâmbio, 8. Recuperado a partir de https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/4045
Número
Sección
Seção VIII - Ensino E Aprendizagem De Língua Estrangeira
Licencia
Derechos de autor 1969 Adriana de Carvalho Kuerten Dellagnelo
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.