THE PERFORMANCE OF INTERDISCIPLINARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGISTS IN EDUCATIONAL MEASURES SERVICES IN HALF OPEN AND AT WORK WITH TEENS AND YOUNGS IN CONFLICT WITH LAW.

Authors

  • Dirce Encarnacion Tavares Centro de Formação da Cruz Vermelha de São Paulo - CEFOR
  • EVODITE GONÇALVES AMORIM DE CARVALHO Centro Universitário Adventista de São Paulo.
  • TAUANE BRABO DA SILVA

Keywords:

institutional psychopedagogy, interdisciplinarity, social, educational measures,

Abstract

This article aims to study and understand the importance of interdisciplinary approach and the role of the educational psychologist within a social and educational measure service without freedom restraint. The qualitative research approach used to perform this scientific work, contributed to a more participatory and transformative view in the research-action. The focus is to understand the role of the educational psychologist and disseminate their work. But also know the role of the Social Technician and how it gives compliance with the mandated Social-Educational imposed. The educational psychology has a view which contributes significantly and internally to the execution of a public policy, intervening and acting in an interdisciplinary way.

Author Biographies

Dirce Encarnacion Tavares, Centro de Formação da Cruz Vermelha de São Paulo - CEFOR

Diretora do Centro de Formação da Cruz Vermelha de São Paulo - CEFOR. Professora da Pós-Graduação do Centro Universitário Uniítalo e da Universidade Estácio de Sá de São Paulo. Possui graduação em Pedagogia - Faculdades de Filosofia Ciências e Letras Tibiriçá (1985), mestrado (1990) e doutorado (2008) em Educação/ Currículo pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, doutorado em Educação pela Universidade São Marcos (2004), pós doutorado pelo GEPI.

EVODITE GONÇALVES AMORIM DE CARVALHO, Centro Universitário Adventista de São Paulo.

Possui graduação em Pedagogia pelo Instituto Salesiano Dom Bosco (1987), especialização em Psicopedagogia Clínica pela Universidade de Santo Amaro (1998), mestrado em Psicopedagogia pela Universidade de Santo Amaro (2003), ensino-fundamental-primeiro-grau pelo Instituto Adventista São Paulo (1979), ensino-fundamental-primeiro-grau pelo Instituto Hoyler (1977), ensino-fundamental-primeiro-grau pela Escola Adventista de Presidente Prudente (1976), ensino-fundamental-primeiro-grau pela Escola Estadual de Primeiro Grau Bairro do Aeroporto(1973) e ensino-medio-segundo-grau pelo Instituto Adventista São Paulo (1982). Atualmente é Professora de Ensino Superior do Centro Universitário Adventista de São Paulo. Atuando principalmente nos seguintes temas: Mediação, PEI, Motivação.

TAUANE BRABO DA SILVA

Pedagoga Técnica no Serviço de Medida Socioeducativa do Campo Limpo. Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Ítalo Brasileiro (2013),especialização em Psicopedagogia Clínica e Institucional pelo Centro Universitário Adventista de São Paulo (2016).

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Published

2016-10-01

Issue

Section

Artigos Originais