RESEARCH REPORT 3: projects and results of GEPI's researches (Group of studies and researches in interdisciplinarity

Authors

  • IVANI CATARINA ARANTES FAZENDA Programa de Pós Graduação: Educação/Currículo da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo – PUCSP.
  • HERMINIA PRADO GODOY GEPI- PUC/SP

Keywords:

interdisciplinary research. Interdisciplinary education. Interdisciplinary practice.

Abstract

 we introduce the third report about research projects and results developed by Study and  Research Group in Interdisciplinarity(GEPI: Grupo de Estudos e Pesquisa em Interdisciplinaridade) in accordance with the measures about the proceedings to be adopted by the research groups that are certificated by CNPQ/CAPES, discriminated in Act 01/2016 from the Dean of Post-Graduate Studies from Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, January 1st, 2016. Key-words:interdisciplinarity, research, education.

interdisciplinary research. Interdisciplinary education. Interdisciplinary practice.

Author Biographies

IVANI CATARINA ARANTES FAZENDA, Programa de Pós Graduação: Educação/Currículo da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo – PUCSP.

Professora titular do Programa de Pós Graduação: Educação/Currículo da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo – PUCSP. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisa em Interdisciplinaridade- GEPI e Pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisa sobre Livr docente em Didática pela Universidade do Estado de São Paulo (UNIVESP/1991). Doutora em Antropologia pela Universidade de São Paulo (UNESP/1984). Mestra em Filosofia da Educação pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUCSP/1978). Graduada em Pedagogia pela Universidade de São Paulo (USP/1963)

HERMINIA PRADO GODOY, GEPI- PUC/SP

Pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisa em Interdisciplinaridade- GEPI e do Grupo de Estudos e Pesquisa sobre Interdisciplinaridade e Espiritualidade – INTERESPE do Programa de Pós Graduação: Educação/Currículo da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo – PUCSP. Psicóloga Clínica. Doutora em Educação/Currículo pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUCSP/2011). Mestra em Distúrbios do Desenvolvimento pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (Mackenzie/1999).

Published

2017-04-10