Segmentação e posicionamento no mercado infantil brasileiro: um estudo de caso na base da pirâmide
DOI:
https://doi.org/10.20946/rad.v14i1.10184Keywords:
Mercado Infantil, Estudo de Caso, Marketing EstratégicoAbstract
Este artigo aborda o mercado infantil, com enfoque na base da pirâmide. Um estudo de caso foi desenvolvido com empresa da indústria de brinquedos. Por causa dos poucos estudos desenvolvidos no âmbito do marketing voltado à criança, a opção deste estudo foi por focar nas estratégias básicas de marketing, segmentação de mercado e posicionamento. Os resultados exemplificam como uma empresa pode estruturar sua estratégia de marketing parra ter um foco claro em determinado segmento do mercado infantil.Metrics
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).






