Relação entre práticas de educação corporativa e resultados financeiros de empresas que atuam no mercado brasileiro
DOI:
https://doi.org/10.20946/rad.v14i2.12811Keywords:
Educação corporativa, Resultados financeiros, Mercado brasileiroAbstract
O presente estudo discute a relação entre educação corporativa e resultados financeiros de 122 empresas brasileiras. O foco principal da pesquisa está na elaboração de um modelo preditivo capaz de explicar a associação entre práticas de treinamento, desenvolvimento e educação, e faturamento bruto de empresas. Os dados foram tratados por meio de modelagem multivariada, utilizando-se a técnica de Análise de Regressão. Apesar de os resultados estarem preferencialmente restritos à amostra de empresas pesquisadas, se entende que o estudo proporciona contribuições significativas à teoria atualmente existente, uma vez que evidencia a influência de práticas de educação corporativa, em sua maioria intangíveis, nos resultados financeiros do negócio.Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).