FÁCIL, EXTREMAMENTE FÁCIL: O USO DE ESTUDO DE CASO NA ÁREA DE MARKETING
DOI:
https://doi.org/10.20946/rad.v16i2.13685Keywords:
Estudo de caso, Marketing, MetodologiaAbstract
A área de Marketing vem crescendo em publicações, porém ainda é muito questionada cientificamente. No intuito contribuir para maior rigor científico e a desmitificação da fragilidade de um dos método mais usados, o estudo de caso, analisou-se as publicações dentro dos Anais do EMA e do ENANPAD de 2004 a 2012, de acordo com as definições de Yin (2010). O estudo caracteriza-se como bibliométrico descritivo e aponta a falta de critérios de validade e confiabilidade, tendo sua principal contribuição, na reflexão e no alarme para a comunidade acadêmica sobre a ausência de rigor no uso do método.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).