INTERAÇÃO E CONSTRUÇÃO DO CONHECIMENTO NA SALA DE AULA DE LÍNGUA ESTRANGEIRA
Resumo
The main purpose of the present study was to present and evaluate, through ethnographic micro-analysis, the proposal of new methodological procedures regarding the teaching/learning process in EFL. The theoretical framework adopted derives from Pragmatism, Socio-Interactional Theory of learning and Discourse Analysis. Focusing on the oral skill, the micro-analysis conducted pointed towards the possibility of change in the educational context when teachers and pupils engaged themselves in a process of metacognition concerning human communication and interaction.Downloads
Como Citar
Fabrício, B. F. (2010). INTERAÇÃO E CONSTRUÇÃO DO CONHECIMENTO NA SALA DE AULA DE LÍNGUA ESTRANGEIRA. Intercâmbio, 8. Recuperado de https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/4038
Edição
Seção
Seção VI - Interação Na Sala De Aula E Construção Do Conhecimento
Licença
Copyright (c) 1969 Branca Falabella Fabrício
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.