O USO DE RECURSOS METAFÓRICOS OU NÃOCONGRUENTES NA LINGUAGEM EMPRESARIAL

Fátima Beatriz De Benedictis Delphino

Resumo


The aim of this paper is to analyse the metaphors that are common in the language of advertising matter.The metaphors are connected to the goods and services offered by enterprises. This usual metaphorical process is commonly constructed, or on the contrary, desconstructed by the verbal language. This study is supported by the Functional Grammar (Halliday 1995).

Texto completo:

PDF

Métricas do artigo

Carregando Métricas ...

Metrics powered by PLOS ALM

Apontamentos

  • Não há apontamentos.




Intercâmbio está indexada em:

        

Catálogo de Bibliotecas:

ISSN 2237-759X

A Intercâmbio e os textos aqui publicados estão licenciados com uma Licença Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International. Baseado no trabalho disponível em http://revistas.pucsp.br/intercambio. Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em http://revistas.pucsp.br/intercambio.