A prática educativa baseada em evidências: contribuições na formação de docentes interdisciplinares

Authors

  • Marianela Costa Figueiredo Rodrigues da Silva

Keywords:

educational practice, educational evidence-base, interdisciplinary practice, research, teacher training

Abstract

The article proposes a reflection on the scientific movement of analysis of educational evidence-based practices that began in the health field. Based on a group of authors, the paper argues on the fundamentals of this practice, shedding light on decision making, educational policies and practices in an educational institution. The term "evidence-based" implies search, application and critical evaluation of the available evidences on research, implementation of evidences in practice and evaluation of the information available. Sharing with colleagues implies an institutional proposal involving the academic collective into the possibility of an interdisciplinary practice.

Author Biography

Marianela Costa Figueiredo Rodrigues da Silva

graduação em Pedagogia, Licenciatura em História pela Faculdade de Letras de Lisboa, especialização em Dificuldades de Aprendizageme Orientação Educacional. Mestrado em Tecnologia pelo Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais. Atualmente é coordenadora do curso de Psicopedagogia Institucional e Clínica e de Gestão do Patrimônio Histórico e Cultural da Pós-Graduação do Centro Universitário de Belo Horizonte.

Issue

Section

Artigos Originais