The Humanity Education Culture Developed for Hugh of Saint-Victor

Authors

  • Francisco Fernandes Bezerra UEMASUL.

Keywords:

Hugh of Saint-Victor. Education. Philosophy. Wisdom.

Abstract

ABSTRACT: This article has the object speak about the education, devoleped for Hugh of Saint Victor – teacher and director of school of Saint-Victor – in the 12th, with the finality to present new conceptions above of education. Beside this, the article search set forth the influence of religion and of Philosophy of life, being in Hugh of Saint-Victor, in order to, from these data, obtain the idea of person that Hugh of Saint-Victor purpose developed with his education.

Author Biography

Francisco Fernandes Bezerra, UEMASUL.

Graduando do curso de História Licenciatura, pela Universidade Estadual da Região Tocantina do Maranhão – UEMASUL. Técnico em Informática e em eletromecânica pelo Instituto Federal do Maranhão – IFMA.

References

GILSON, Etienne. A Filosofia na Idade Média. São Paulo: Martins Fontes, 2001.

HOVRE, Frans De. Ensaio de Filosofia Pedagógica. São Paulo: Editora Nacional, 1969

HUGONIN, Flavien A. A. Essai sur la fondation de l’école de Saint-Victor de Paris. In:MIGNE, J.-P. Patrologia Latina: 175, Paris: Garnier Fratres, 1879.

ILLICH, Ivan. In the Vineyard of the text. Londres: The University of Chicago Press, 1993.

REDDEN, John D. & RYAN, Francis A. Filosofia da educação. Rio de Janeiro: AGIR, 1973.

MARCHIONNI, Antonio. Introdução. In: SÃO VITOR, Hugo de. Didascalicon. Tradução Antonio Marchionni. Petropólis: Vozes, 2001

TAYLOR, Jerome. Introdução. In: SÃO VITOR, Hugo de. Didascalicon. Tradução Jerome Taylor. Petropólis: Vozes, 2001.

SÃO VITOR, Hugo de. Didascalicon: A arte de ler. Tradução de Tiago Tondinelli. Campinas: Vide Editorial, 2015.

TEIXEIRA, Anísio: Filosofia e Educação. In: Educação e o mundo moderno; São Paulo, Companhia: Editora Nacional, 1977.

Published

2018-06-26

Issue

Section

ARTIGOS ORIGINAIS