Problem solving skills and indicators of emotional well-being in nursing professionals working in long term care institutions for elderly

Authors

  • Ahlam Ghandour Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo.
  • Ricardo da Costa Padovani Universidade Federal de São Paulo - Campus Baixada Santista.
  • Samila Sathler Tavares Batistoni Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo.

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2014v17i2p239-255

Keywords:

Caregivers, Problem solving skills, Stress, Anxiety.

Abstract

Problem solving skills and indicators of stress and anxiety were assessed between 35 formal caregivers of elderly who work in nursing staff in long-term care institutions. The majority of the sample had adaptive styles of problem solving and good indicators of emotional health. However, a negative attitudinal orientation to the problem and maladaptive styles of problem solving (Impulsivity/Careless) correlated positively with the presence of anxiety, corroborating previous studies with informal caregivers.

 

Author Biographies

Ahlam Ghandour, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo.

Gerontóloga formada pela Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo.

 

Ricardo da Costa Padovani, Universidade Federal de São Paulo - Campus Baixada Santista.

Psicólogo, Professor Adjunto II do Curso de Psicologia da Universidade Federal de São Paulo - Campus Baixada Santista.

 

Samila Sathler Tavares Batistoni, Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo.

Psicóloga, Prof..a Dr.a no Curso de Graduação em Gerontologia da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo.

 

Published

2014-06-30

How to Cite

Ghandour, A., Padovani, R. da C., & Batistoni, S. S. T. (2014). Problem solving skills and indicators of emotional well-being in nursing professionals working in long term care institutions for elderly. Revista Kairós-Gerontologia, 17(2), 239–255. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2014v17i2p239-255

Issue

Section

Papers