Reformulating concepts and practices in the Third Age: an experience of U3A/UFMT

Authors

  • Adriano da Silva Rozendo Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT/CUR).
  • Suzana Rozendo Bortoli Universidade de São Paulo. ECA/USP-São Paulo
  • Juliana Cristina Donadone Universidade Federal de Mato Grosso

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2014v17i4p175-187

Keywords:

Third Age, University, Aging.

Abstract

The Universities of the third age (U3A) constitute a policy of attention towards senior citizens which is spread globally. Nowadays, seniors reach 60 years of age in good health, and better bio-psychosocial conditions of ageing. The new profile of elderly requires changes U3I’s models that should consider seniors as potential scholars and not just a mere informal guests, moving through the universities’ space.

 

Author Biographies

Adriano da Silva Rozendo, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT/CUR).

Professor Adjunto da Universidade Federal de Mato Grosso, Campus Universitário de Rondonópolis (UFMT/CUR). Coordenador da Universidade Aberta à Terceira Idade, da Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT/CUR).

 

Suzana Rozendo Bortoli, Universidade de São Paulo. ECA/USP-São Paulo

Jornalista e pesquisadora. Mestre em jornalismo pela Universidade Federal de Santa Catarina e doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação/ECA/USP.

 

Juliana Cristina Donadone, Universidade Federal de Mato Grosso

Doutorado em Psicologia Clínica. Professor Adjunto I da Universidade Federal de Mato Grosso.

 

 

Published

2014-12-30

How to Cite

Rozendo, A. da S., Bortoli, S. R., & Donadone, J. C. (2014). Reformulating concepts and practices in the Third Age: an experience of U3A/UFMT. Revista Kairós-Gerontologia, 17(4), 175–187. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2014v17i4p175-187

Issue

Section

Papers