The role of gerontologist at a university of the third age: a case study

Authors

  • Paula Fernanda Carlos da Silva Graduação em Gerontologia da Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.
  • Stephanie Martins de Faria Curso de Graduação em Gerontologia da Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.
  • Isadora Costa Carriço Graduada em Gerontologia pela Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.
  • Francine Golghetto Casemiro Graduada em Gerontologia pela Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.
  • Fernanda Nascimento Costa Graduada em Gerontologia pela Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.
  • Paula Costa Castro Departamento de Gerontologia da UFSCar, São Carlos (SP), Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2015v18iEspecial19p149-165

Keywords:

Health Ageing, University of the Third Age, Gerontologist.

Abstract

This paper presents the Gerontologist’s practice at a University of the Third Age in the countryside of SP/BR. The aim is to describe the gerontologist professional portfolio in this context and discuss the different models of Universities of the Third Age in different parts of the world. A systematic review of the current available literature was conducted and synthesized. In addition, the management plan conducted by undergraduate students on Gerontology is described and commented in order to discuss the practice at Universities of the Third Age.

 

Author Biographies

Paula Fernanda Carlos da Silva, Graduação em Gerontologia da Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

Discente no Curso de Graduação em Gerontologia da Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

 

Stephanie Martins de Faria, Curso de Graduação em Gerontologia da Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

Discente no Curso de Graduação em Gerontologia da Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

 

Isadora Costa Carriço, Graduada em Gerontologia pela Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

Graduada em Gerontologia pela Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

 

Francine Golghetto Casemiro, Graduada em Gerontologia pela Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

Graduada em Gerontologia pela Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

 

Fernanda Nascimento Costa, Graduada em Gerontologia pela Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

Graduada em Gerontologia pela Universidade Federal de São Carlos, São Carlos (SP), Brasil.

 

Paula Costa Castro, Departamento de Gerontologia da UFSCar, São Carlos (SP), Brasil.

Doutora em Fisioterapia pela Universidade Federal de São Carlos; Docente adjunta do Departamento de Gerontologia da UFSCar, São Carlos (SP), Brasil.

Published

2015-02-28

How to Cite

Silva, P. F. C. da, Faria, S. M. de, Carriço, I. C., Casemiro, F. G., Costa, F. N., & Castro, P. C. (2015). The role of gerontologist at a university of the third age: a case study. Revista Kairós-Gerontologia, 18(Especial19), 149–165. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2015v18iEspecial19p149-165