Digital media as a marketing tool in an agricultural parts concessionaire company

Authors

DOI:

https://doi.org/10.23925/2237-4418.2020v35i2p121-135

Keywords:

Marketing mix, Digital marketing, Digital media

Abstract

The present study has a double objective, the first of which corresponds to identify which
are the most used digital media and the second to analyze the use of digital media by customers
in terms of communication regarding the product, price, place and promotion in a concessionaire company of agricultural parts, located in the north of the State of Rio Grande do Sul. This
is a quantitative research with a descriptive nature. Data were collected through questionnaires sent to the company’s customers. The main results obtained correspond to: a) the majority of customers use digital media; b) the media that customers use most are WhatsApp, Facebook and E-mail; c) regarding the use of digital media, it was identified that they spend little time on digital media. Thus, this study presents theoretical and practical contributions on digital media, as well as reinforcing discussions on a subject in constant growth, which is the case of digital media and how companies can use them effectively.

Author Biographies

Renata Zanchi Silveira, Universidade Federal de Santa Maria

Geaduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria.

Michel Barboza Malheiros, Universidade Federal de Santa Maria

Graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Mestrando em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração (PPGA) na UFSM.

Vanessa Piovesan Rossato, Universidade Federal de Santa Maria

Graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Mestranda em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração (PPGA) na UFSM.

Julia Tontini, Universidade Federal de Santa Maria

Graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Mestranda em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração (PPGA) na UFSM.

Roger da Silva Wegner, Universidade Federal de Santa Maria

Graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Especialista em Estatística e Modelagem Quantitativa pela UFSM. Mestre em Engenharia de Produção pela UFSM. Atualmente é Doutorando em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração (PPGA) na UFSM.

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Published

2020-11-13

How to Cite

Silveira, R. Z., Malheiros, M. B., Rossato, V. P., Tontini, J., & Wegner, R. da S. (2020). Digital media as a marketing tool in an agricultural parts concessionaire company. Pensamento &Amp; Realidade, 35(2), 121–135. https://doi.org/10.23925/2237-4418.2020v35i2p121-135