Pesquisa de satisfação dos clientes em um restaurante oriental

Authors

  • Vanessa Piovesan Rossato Universidade Federal de Santa Maria
  • Tarciane Tarciane Irene Ostroski Universidade Federal de Santa Maria
  • Michel Barboza Malheiros Universidade Federal de Santa Maria
  • Roger da Silva Wegner Universidade Federal de Santa Maria
  • Julia Tontini

Keywords:

Customer satisfaction. Satisfaction theories. Expectations.

Abstract

This article aims to measure the degree of customer satisfaction of an oriental restaurant located in the North of Rio Grande do Sul. For this purpose, a quantitative study was developed under two aspects of customers: personal data and data related to satisfaction as to some specific requirements of the restaurant. For this, a questionnaire based on the SERVQUAL model was created, using only the experience variable. It was found that customers are satisfied with most of the issues addressed. From the customers' perspective, feelings, that is, the way they are treated, have more value than just prices or promotions. Thus, studying the satisfaction of customers of an oriental restaurant was essential to understand the profile of these consumers, considering that studies referring to Japanese food restaurants are few.

Author Biography

Vanessa Piovesan Rossato, Universidade Federal de Santa Maria

Graduanda do curso de Administração da Universidade Federal de Santa Maria - Campus de Palmeira das Missões. Participou como consultora de gestão de pessoas da empresa Visão Júnior, uma empresa vinculada a universidade que presta serviços de consultoria aos empreendimentos da cidade. Atualmente é bolsista de iniciação científica FIPE na linha de pesquisa Economia, controle e finanças da Universidade Federal de Santa Maria, dedicando-se a pesquisa e a graduação.

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Published

2024-04-26

How to Cite

Rossato, V. P., Tarciane Irene Ostroski, T., Barboza Malheiros, M., da Silva Wegner, R., & Tontini, J. (2024). Pesquisa de satisfação dos clientes em um restaurante oriental. Pensamento &Amp; Realidade, 37(1), 88–105. Retrieved from https://revistas.pucsp.br/index.php/pensamentorealidade/article/view/57774