A CONSTRUÇÃO DE CONHECIMENTO METATEXTUAL EM PRÁTICAS DISCURSIVO-PEDAGÓGICAS DESENVOLVIDAS COM ALUNOS-PROFESSORES

Maria Augusta G. de M. Reinaldo

Resumo


This work refers to the study of theotetical text reading reports carried out by undergraduate students of Pedagogy. Having in mind that this kind of task should show the comprhension of source text(s), the study allowed us to verify a low performance of those students in dealing with the reading comprehension of tuch texts, due to the absence of two main requisites: the recognition of the organizational pattern of texts and the previous knowledge of the topic dealt in those ones.

Texto completo:

PDF

Métricas do artigo

Carregando Métricas ...

Metrics powered by PLOS ALM

Apontamentos

  • Não há apontamentos.




Intercâmbio está indexada em:

        

Catálogo de Bibliotecas:

ISSN 2237-759X

A Intercâmbio e os textos aqui publicados estão licenciados com uma Licença Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International. Baseado no trabalho disponível em http://revistas.pucsp.br/intercambio. Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em http://revistas.pucsp.br/intercambio.