A INFLUÊNCIA DO ‘FEEDBACK’ ESCRITO PELO PROFESSOR NOS PROCESSOS DE REVISÃO DE SEUS ALUNOS DE ESCRITURA EM INGLÊS COMO LÍNGUA ESTRANGEIRA

Adriana de Carvalho Kuerten Dellagnelo

Resumo


The present study was designed to address the effectiveness of teacher written feedback on students’ revisions. It proposes an analytical model for text evaluation, composed of a set of rules encapsulating content, form, textual organization, grammar and mechanics. The results suggest that writers value and profit from this strategy. In attempting to respond to most of the problems pointed out by the teacher, positive changes were introduced to the revised texts. The conclusions indicate that, although teacher feedback cannot resolve all the problems encountered in writers’ texts, it can help learners to improve their capacity of text production.

Texto completo:

PDF

Métricas do artigo

Carregando Métricas ...

Metrics powered by PLOS ALM

Apontamentos

  • Não há apontamentos.




Intercâmbio está indexada em:

        

Catálogo de Bibliotecas:

ISSN 2237-759X

A Intercâmbio e os textos aqui publicados estão licenciados com uma Licença Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International. Baseado no trabalho disponível em http://revistas.pucsp.br/intercambio. Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em http://revistas.pucsp.br/intercambio.