Educating another who speaks – a look at Health Professional Education from the perspective of the philosopher Franz Rosenzweig

Authors

DOI:

https://doi.org/10.23925/politica.v9i2.56854

Abstract

Health professional education at the university level had demands that needed emergency attention before the pandemic of COVID 19. Given this scenario, challenges worsened, and new ones emerged, making the educational process of training health professionals even more complicated. From this context, the present reflection on health education arises from the perspective of the philosopher Franz Rosenzweig, proposes the recognition of the other as an Other, that is, a real person, different from myself and is one who speaks. For the author, only if we consider these elements can we think about relationships and, consequently, about education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Karolyne Dantas Souza, UNIFESP

Especialista em Enfermagem em Saúde Pública pela Escola Paulista de Enfermagem (EPE) da Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), São Paulo, São Paulo, Brasil.

Viviane Cristina Cândido, UNIFESP

Doutora em Ciências da Religião pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, mestra em Educação, graduada em Filosofia e Pedagogia. Docente adjunto e pesquisadora em Filosofia da Saúde – Centro de História e Filosofia das Ciências da Saúde – Escola Paulista de Medicina – Universidade Federal de São Paulo – EPM/UNIFESP. Coordenadora do Grupo de Estudos de Filosofia da Saúde UNIFESP / CNPq, São Paulo, Brasil.

Nádia Vitorino Vieira, UNIFESP

Doutora em Ciências pela Universidade Federal de São Paulo -Unifesp/Campus Baixada Santista, mestra em Filosofia, graduada em Psicologia e Filosofia. Psicóloga, técnica em assuntos educacionais e pesquisadora em Filosofia da Saúde – Centro de História e Filosofia das Ciências da Saúde – Escola Paulista de Medicina – Universidade Federal de São Paulo – EPM/UNIFESP. Vice-coordenadora do Grupo de Estudos de Filosofia da Saúde UNIFESP / CNPq, São Paulo, Brasil.

Published

2021-12-17

Issue

Section

Artigos