Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre

Authors

  • Wagner Rodrigues Silva Universidade Federal do Tocantins - UFT Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico - CNPq

DOI:

https://doi.org/10.1590/delta.v28i2.5627

Keywords:

Teachers training, systemic functional linguistics, Applied Linguistics, textual sequences

Abstract

In this paper, we show a proposal of textual-discursive analysis of a supervised internship report that is produced by teacher trainees in the undergraduate teaching course. The analysis proposed was produced from the articulation between theoretical principles of Systemic Functional Linguistics and Textual Linguistics. Through descriptive analysis of genre focused, we investigate the complexity characteristic of the supervised internship and present some contributions for the use of supervised internship report in the initial training of teachers.

Author Biography

Wagner Rodrigues Silva, Universidade Federal do Tocantins - UFT Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico - CNPq

Possui graduação em Letras Licenciatura Plena em Língua Portuguesa e Inglesa pela Universidade Federal de Pernambuco (2001), mestrado em Lingüística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas (2003) e doutorado em Lingüística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas (2006). Durante o curso de graduação, foi bolsista de Iniciação Científica (CNPq/PIBIC) por três anos. Atualmente é bolsista produtividade do CNPq (Nível 2), professor adjunto da Universidade Federal do Tocantins, sendo responsável por lecionar disciplinas de Estágio Supervisionado e Investigação da Prática Pedagógica, além de coordenar o Programa de Pós-graduação em Letras (Mestrado Acadêmico em Ensino de Língua e Literatura). Tem experiência na área de Lingüística, com ênfase em Lingüística Aplicada, atuando principalmente nos seguintes temas: ensino de gramática, gêneros textuais, letramento, material didático, práticas de escrita, práticas de leitura e texto.

Published

2014-05-12

How to Cite

Silva, W. R. (2014). Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre. DELTA: Documentação E Estudos Em Linguística Teórica E Aplicada, 28(2). https://doi.org/10.1590/delta.v28i2.5627

Issue

Section

Articles