Teaching to Learn: Ways of experiencing the practicum, teacher education and development

Autores/as

  • Elaine Mateus Departamento de Letras Estrangeiras Modernas da Universidade Estadual de Londrina - Londrina
  • Inés Miller Departamento de Letras da Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro - Rio de Janeiro
  • Janaina Cardoso Departamento de Letras da Universidade do Estado do Rio de Janeiro - Rio de Janeiro

Palabras clave:

Teaching to learn, experiencing the practicum, teacher learning and development

Resumen

This paper draws on findings from three interrelated research projects

to analyze ways of experiencing the practicum, teacher education and

development from an interventionist collaborative perspective. The shared

fundamentals are 1) learning and development are societal-historical

activities inherent to the nature of human beings; 2) being and identifying

are functions of our total life, not only of episodic engagement with some

task; 3) knowledge and knowing are integral to human active engagement

with the world. Results indicate how different forms of participation  

provide opportunities for colearning and for developing critical reflexivity,

ethical attitude, (pre)professional confidence and autonomy.

Publicado

2019-09-20

Cómo citar

Mateus, E., Miller, I., & Cardoso, J. (2019). Teaching to Learn: Ways of experiencing the practicum, teacher education and development. DELTA: Documentação E Estudos Em Linguística Teórica E Aplicada, 35(3). Recuperado a partir de https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42343