Vocal symptoms, quantity of speech degree and loudness of voice in teachers

Authors

  • Joziane Padilha Lima Universidade Federal de Santa Maria
  • Vanessa Veis Ribeiro Universidade Estadual do Centro-Oeste/UNICENTRO
  • Vanessa Veis Ribeiro Universidade Estadual do Centro-Oeste/UNICENTRO
  • Carla Aparecida Cielo Universidade Federal de Santa Maria
  • Carla Aparecida Cielo Universidade Federal de Santa Maria

Keywords:

Health Evaluation, Faculty, Occupation Health, Voice

Abstract

Objective: Characterize and compare the self-assessed amount of speech and voice loudness, professional and non-professional, and correlate with the symptoms of vocal teachers. Material and Methods: The sample consisted of 114 teachers, aged between 20 and 66 years, mean 37,76 years, with 102 females and 12 males. All teachers were asked to fill out the Symptom Scale Self-Assessment and Vocals Grade Quantity Discounts Speech and Voice protocols. The variables were analyzed statistically using the Pearson correlation test and ANOVA, with a significance level of 5%. Results: the average degree of the amount of speech and the degree of voice volume were higher in the employment situation, with a significant difference; positive correlation between degree of amount of speech and the degree of voice volume in employment status, and domain scores of vocal symptoms. Conclusions: it was found that teachers need to increase their vocal demands as well as the volume of voice on the job, and that these aspects influence negatively vocal symptoms

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Joziane Padilha Lima, Universidade Federal de Santa Maria

Mestre em Distúrbios da Comunicação Humana - Universidade Federal de Santa Maria

 

Doutoranda em Distúrbios da Comunicação Humana - Universidade Federal de Santa Maria

Linha de pesquisa: Aspectos clínicos e funcionais em Voz e Motricidade Orofacial

Vanessa Veis Ribeiro, Universidade Estadual do Centro-Oeste/UNICENTRO

Mestre em Distúrbios da Comunicação Humana - Universidade Federal de Santa Maria

Professora Colaboradora do Departamento de Fonoaudiologia da Universidade Estadual do Centro-Oeste/UNICENTRO

Vanessa Veis Ribeiro, Universidade Estadual do Centro-Oeste/UNICENTRO

Mestre em Distúrbios da Comunicação Humana - Universidade Federal de Santa Maria

Professora Colaboradora do Departamento de Fonoaudiologia da Universidade Estadual do Centro-Oeste/UNICENTRO

Carla Aparecida Cielo, Universidade Federal de Santa Maria

Doutorado em Linguística Aplicada pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brasil.

Professora Associada do Departamento de Fonoaudiologia - Centro de Ciências da Saúde (CCS)
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

Carla Aparecida Cielo, Universidade Federal de Santa Maria

Doutorado em Linguística Aplicada pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brasil.

Professora Associada do Departamento de Fonoaudiologia - Centro de Ciências da Saúde (CCS)
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

Published

2015-03-01

How to Cite

Lima, J. P., Ribeiro, V. V., Ribeiro, V. V., Cielo, C. A., & Cielo, C. A. (2015). Vocal symptoms, quantity of speech degree and loudness of voice in teachers. Distúrbios Da Comunicação, 27(1). Retrieved from https://revistas.pucsp.br/index.php/dic/article/view/20129

Issue

Section

Artigos