Evidence-Based Practice (EBP) in Speech Language Pathology and Audiology

Authors

  • Cylene Siqueira Medrado Universidade católica de Petrópolis
  • Francisco De Paula Nunes Sobrinho Universidade Católica de Petrópolis

Keywords:

Evidence-Based practice, Knowledge, Clinical competence.

Abstract

This communication discusses the principles of Evidence Based Practice (EBP) as current trend, taking into account principles and foundations that serve as the basis for decision making in clinical work in speech therapy. EBP involves decision-making processes demanded in view of the significant number of clinical procedures focused on a variety of patient profiles, as shown by the latest scientific publications. In this sense, we focused on the concept of EBP and its implications in the use of diagnostic procedures and clinical intervention, scientifically validated within the speech. The development of technical skills, supported the concept of EBP is of relevance in the continuing education of the speech therapist, considering these clinical demands,  It is considered that, in daily practice, EBP stimulates professional to act in alignment with the research results, add new knowledge to the practice experience and add value to the patient's preferences.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Cylene Siqueira Medrado, Universidade católica de Petrópolis

Possui graduação em Fonoaudiologia pela Universidade Católica de Petrópolis (2000), especialização em Altas Habilidades pela Universidade Estadual do Rio de Janeiro (2001), formação em Dislexia pela Associação Brasileira de Dislexia (2007), aprimoramento em Dislexia e Distúrbios de Aprendizagem (2008) e mestre em Psicologia pela Universidade Católica de Petrópolis (2014). Tem experiência em Fonoaudiologia, com ênfase em Distúrbios da Aprendizagem e da Linguagem, atuando principalmente nos seguintes temas: Síndrome de Down, Linguagem oral e escrita.

Francisco De Paula Nunes Sobrinho, Universidade Católica de Petrópolis

Ph.D. em Educação Especial pela Vanderbilt University (1985); Mestrado em Educação Especial pelo George Peabody College for Teachers (1977) como bolsista CNPq e CAPES. Pós-Doutorado em Ciências do Movimento Humano (2004), pela Universidade do Estado de Santa Catarina - bolsista FAPERJ. Psicólogo pelo Instituto de Psicologia com Bacharelado e Licenciatura pela Faculdade de Educação-UFRJ (1969). Professor Adjunto da Universidade Federal de São Carlos, onde exerceu funções de docente e pesquisador em cursos de graduação e no Programa de Pós-graduação em Educação Especial. Professor Adjunto IV do Instituto de Psicologia da Universidade Federal do Rio de Janeiro, onde exerceu as funções de docente e pesquisador do Programa de Pós-graduação em Psicologia. Professor Titular da Universidade do Estado do Rio de Janeiro, onde exerceu as fun

Published

2016-07-06

How to Cite

Medrado, C. S., & Nunes Sobrinho, F. D. P. (2016). Evidence-Based Practice (EBP) in Speech Language Pathology and Audiology. Distúrbios Da Comunicação, 28(2). Retrieved from https://revistas.pucsp.br/index.php/dic/article/view/24548

Issue

Section

Communication