Potenciais evocados auditivos de longa latência em crianças com desvio fonológico

Authors

  • Karina P. Advíncula
  • Silvana M. S. Griz
  • Ana Cláudia F. Frizzo
  • Ana Cláudia R.G. Pessoa
  • Patrícia M. A. Leite-Barros
  • Erideise Gurgel

Keywords:

Phonological disorders, Long latency auditory evoked potentials, Audiology, Language

Abstract

Goal: To observe the Long Latency Auditory Evoked Potential (LLAEP) in children with phonological deviation. Method: interview with the parents, audiological screening, phonological assessment, and LLAEP in 20 children, with age ranging from 7 to 14 years-old, both genders, matched in groups of 10 with and 10 without phonological deviation. Results and Discussion: the mean values of the N2 amplitude were statistically lower for the group with phonological deviation, pointing out that, in this group, the neurophysiologic behavior, regarding to the auditory attention, is altered as compared to the normal children. Conclusion: the electrophysiological behavior changes in children with phonological deviation, regarding to the auditory attention of the neurophysiologic aspects

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Author Biographies

Karina P. Advíncula

Mestre em Ciências da Linguagem pela Universidade Católica de Pernambuco, docente do curso de Fonoaudiologia da Faculdade Integrada do Recife.

Silvana M. S. Griz

Doutora em Psicologia Cognitiva pela Universidade Federal de Pernambuco, professora adjunta do curso de Fonoaudiologia da UFPE.

Ana Cláudia F. Frizzo

Mestre em Neurociências pela Universidade de São Paulo – Ribeirão Preto, docente do Curso de Fonoaudiologia da Universidade de Uberaba.

Ana Cláudia R.G. Pessoa

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Pernambuco, docente do curso de Fonoaudiologia da Faculdade Integrada do Recife.

Patrícia M. A. Leite-Barros

Mestre em Ciências da Linguagem pela Universidade Católica de Pernambuco, docente do curso de Fonoaudiologia da FUNESO.

Erideise Gurgel

Doutora em Otorrinolaringologia pela Universidade de São Paulo, docente do curso de Fonoaudiologia da Universidade Católica de Pernambuco.

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Artigos