Indicative classification in virtual and television advertising intended for children

Authors

  • Rita de Cassia Curvo Leite Pontifícia Universidade Católica de São Paulo

Keywords:

INDICATIVE CLASSIFICATION, RIGHT TO SPECIAL PREVENTION OF THE CHILD, CHILDHOOD HYPERVULNERABILITY, ADVERTISING AIMED AT YOUNG CONSUMERS

Abstract

Undeniably relevant, the indicative classification represents an important mechanism guaranteeing respect for the right to special prevention of the child, as coined in the Statute of the Child and Adolescent (Articles 74 to 80). In this sense, it is the responsibility of the Government, families and society in general not only to recognize the importance of indicative classification, but also to apply it and disseminate it to environments in which children's hypervulnerability is exposed. Recognizing that the advertising environment, as well as television, is attractive and seductive to influence young consumers is the starting point to see the classification system applied also in the advertisements transmitted through images and sounds promoted both by the Internet and by broadcasters television. This is the motto of this essay.

Author Biography

Rita de Cassia Curvo Leite, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo

Possui graduação em Direito pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1988) e mestrado em Direito pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1993).Doutora em Direitos Difusos e Coletivos pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo(2016). Atualmente é professora assistente mestre da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo e professora nos cursos de especialização da PUC - COGEAE, e INPG - Instituto Nacional de Pós-Graduação.É consultora do CPDEC (Centro de Pesquisa, Desenvolvimento e Educação Continuada) Tem experiência na área de Direito, com ênfase em Direito Civil, atuando principalmente nos seguintes temas: mulher advogada, direitos da personalidade, direitos de família,contratos, consumidor e violência doméstica.

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Published

2019-05-09

How to Cite

Curvo Leite, R. de C. (2019). Indicative classification in virtual and television advertising intended for children. Revista Fronteiras Interdisciplinares Do Direito, 1(1), 46–61. Retrieved from https://revistas.pucsp.br/index.php/fid/article/view/42007

Issue

Section

Artigos