The use of collaborative digital environment as a school writing production tool

Authors

  • Carmen Teresinha BAUMGÄRTNER Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE
  • Gerson Luis MACIEL Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Keywords:

Portuguese Language Teaching, Practices of Literacy, Collaborative Writing Production.

Abstract

This article is related to a Master's research (in progress), linked to the Graduate Stricto Sensu - PROFLETRAS program, entitled "The Digital Collaborative Environment Use as Writing Production Tool in School". The overall objective is to conclude that gains the exploitation of literacy practices in collaborative virtual environment can be obtained for the production of writing in school. As for the specific objectives are to analyze how interactions (speeches and dialogues) between students build a knowledge related to the production of written texts and how the digital context affects the configuration of the proposed speech.

Author Biographies

Carmen Teresinha BAUMGÄRTNER, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Doutora em Estudos da Linguagem pela Universidade Estadual de Londrina – UEL, docente do Programa de Pós-Graduação Strictu Sensu em Letras – PROFLETRAS – Nível de Mestrado Profissional, área de concentração em Linguagens e Letramento, da Universidade Estadual do Oeste do Paraná – UNIOESTE, Campus de Cascavel. Líder do Grupo de Pesquisas em Linguagem, Discurso e Ensino. E-mail: Carmen.baumgartner@yahoo.com.br.

Gerson Luis MACIEL, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Professor da Rede Pública do Estado do Paraná, aluno do Programa de Pós-Graduação Strictu Sensu em Letras – PROFLETRAS – Nível de Mestrado Profissional, área de concentração em Linguagens e Letramento, da UNIOESTE – Campus de Cascavel. E-mail: gersonprofletras@gmail.com.

Published

2016-10-28

How to Cite

BAUMGÄRTNER, C. T., & MACIEL, G. L. (2016). The use of collaborative digital environment as a school writing production tool. Intercâmbio, 33. Retrieved from https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/30169

Issue

Section

Artigos