THE POST-METHOD PEDAGOGY AND THE FOREIGN LANGUAGE ITALIAN TEACHER AS THE AUTHOR OF HIS OWN MATERIALS FOR THE TEACHING-LEARNING OF THE TARGET LANGUAGE

Authors

  • Daniela Aparecida VIEIRA PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DE SÃO PAULO - PUC-SP / LAEL
  • Juliana HASS UNIVERSIDADE DE SÃO PAULO – UNESP / FFLCH-USP

Keywords:

postmethod pedagogy, Italian language teaching materials, teacher’s authorship

Abstract

This article aims to promote reflections on the importance of the foreign language (FL) teacher to be a professional who elaborates his own language teaching materials, and not just a professional who simply employs, in his/her classes, the textbook and/or other materials produced by others (textbooks authors, pedagogical coordinators, etc.). To achieve this goal, we carried out a case study with a group of beginner students of Italian FL. The research is based on the postmethod pedagogy, according to which, the teacher can and should be his/her own theories author and, even, his/her own teaching materials. 

Author Biographies

Daniela Aparecida VIEIRA, PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DE SÃO PAULO - PUC-SP / LAEL

Atualmente, desenvolve pesquisa de pós-doutoramento junto ao Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada e Estudos da Linguagem da PUC-SP. Tem experiência nas áreas de Educação e Letras. Atuou, por dezessete anos, como professora de educação infantil, e, atualmente, leciona na Educação de Jovens e Adultos (EJA). Trabalha, há catorze anos, como professora de língua italiana e de língua portuguesa. Como pesquisadora da área de ensino-aprendizagem de línguas, atua, principalmente, nos seguintes temas: ensino-aprendizagem do italiano como língua adicional; elaboração de materiais para o ensino de línguas; materiais autênticos e didáticos.

Juliana HASS, UNIVERSIDADE DE SÃO PAULO – UNESP / FFLCH-USP

É Doutora em Letras: Língua, Literatura e Cultura Italianas pela Universidade de São Paulo e pelo Dipartimento di Lettere e Filosofia dell?Università degli Studi di Firenze - 2018 - com o apoio da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES). Tem experiência em docência - Português para estrangeiros e Italiano - e na área de Letras/Tradução com ênfase em Italiano e Português.

Published

2019-09-12

How to Cite

VIEIRA, D. A., & HASS, J. (2019). THE POST-METHOD PEDAGOGY AND THE FOREIGN LANGUAGE ITALIAN TEACHER AS THE AUTHOR OF HIS OWN MATERIALS FOR THE TEACHING-LEARNING OF THE TARGET LANGUAGE. Intercâmbio, 40. Retrieved from https://revistas.pucsp.br/index.php/intercambio/article/view/44980

Issue

Section

Artigos