A não-linearidade mental da juventude: informação e formação interdisciplinar, tecnologias e zines
Keywords:
interdisciplinary education, technologies, zinesAbstract
This article presents the question of the use of technology by nowadays youngs (generation "y" and "z"), as something immeasurable for lack of a full education that presupposes the need not only of content (information), but also ethical and moral bases. To this point, an education that use other means, such as the fanzines - magazines that are independent and interdisciplinary creative that can be manufactured by the students, and serve as catalysts for ideas of young people as well as maintenance of fraternal sense - can, although insufficient as the only educational resource, help in this walk into a new way to integrate the education of these young people with systemic (non-linear) mind, to integrate to the information, the formation (ethical).Downloads
Issue
Section
Artigos Originais
License
Os autores concedem à revista todos os direitos autorais referentes aos trabalhos publicados. Os conceitos emitidos em artigos assinados são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.A Revista Interdisciplinaridade e os textos aqui publicados estão licenciados com uma Licença Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International. Baseado no trabalho disponível em http://revistas.pucsp.br/interdisciplinaridade. Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em http://revistas.pucsp.br/interdisciplinaridade.