Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly

Authors

  • Bárbara Coeli Oliveira da Silva
  • Gysella Rose Prado de Carvalho
  • Isaiane da Silva Carvalho
  • Alcides Viana de Lima Neto
  • Vilani Medeiros de Araújo Nunes
  • Rosineide Dantas Torres de Araújo

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2012v15i2p179-189

Keywords:

Elderly health, Problem-based learning, Nursing

Abstract

The present study aims to describe the academic experience of undergraduate nursing students when observing the difference between active elderly individuals participating in a community group for the aged and elderly residents at a long-stay institution. It is believed that activities implemented in the community group prevent the feelings of exclusion and abandonment found in institutionalized elderly.

Author Biographies

Bárbara Coeli Oliveira da Silva

Graduanda em Enfermagem pela Universidade Potiguar/UnP. Natal (RN), Brasil.

Gysella Rose Prado de Carvalho

Enfermeira. Mestrado em Enfermagem. Professora do curso de graduação em Enfermagem da Faculdade de Sergipe/FaSe. Aracaju (Sergipe), Brasil.

Isaiane da Silva Carvalho

Enfermeira. Graduada pela Faculdade de Excelência Educacional do Rio Grande do Norte/FATERN. Natal (RN), Brasil.

Alcides Viana de Lima Neto

Enfermeiro. Graduado pela Faculdade de Excelência Educacional do Rio Grande do Norte/FATERN. Natal (RN), Brasil.

Vilani Medeiros de Araújo Nunes

Enfermeira. Mestrado em Enfermagem. Professora Assistente do Departamento de Saúde Coletiva da Universidade Federal do Rio Grande do Norte/UFRN. Natal (RN), Brasil.

Rosineide Dantas Torres de Araújo

Bióloga. Mestrado em Sexualidade. Professora do curso de graduação em Enfermagem da Faculdade de Excelência Educacional do Rio Grande do Norte/FATERN. Natal (RN), Brasil.

How to Cite

Silva, B. C. O. da, Carvalho, G. R. P. de, Carvalho, I. da S., Lima Neto, A. V. de, Nunes, V. M. de A., & Araújo, R. D. T. de. (2013). Experiences of nursing students with institutionalized and non-institutionalized elderly. Revista Kairós-Gerontologia, 15(2), 179–189. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2012v15i2p179-189

Issue

Section

Papers