The teaching of cognitive assessment in undergraduate Gerontology courses

Authors

  • Aline Silveira Viana USP e UNIFESP
  • Sofia Cristina Iost Pavarini UFSCar

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2014v17i3p219-232

Keywords:

ognitive Assessment, Education, Gerontology.

Abstract

Knowing to properly evaluate cognitive impairment is an important skill in training of healthcare professionals. In the undergraduate Gerontology in Latin America and Portugal, clinical assessment protocols include the necessity of using cognitive screening instruments. This study aimed, therefore, assists in education of undergraduate student from healthcare area, through the preparation of educational videos and a manual about the implementation of the most used instruments in Gerontology undergraduate courses.

 

Author Biographies

Aline Silveira Viana, USP e UNIFESP

Graduada em Gerontologia pela UFSCar. Mestranda em Ciências da Engenharia Ambiental pela USP. Cursando Especialização de Informática em Saúde pela UNIFESP. Trabalha nas áreas de avaliação gerontológica, ensino cognitivo, ensino de gerontologia e sociologia dos desastres.

 

Sofia Cristina Iost Pavarini, UFSCar

Sofia Cristina Iost Pavarini – Graduação em Enfermagem pela UFSCar. Doutorado em Educação pela UNICAMP. É professora da Pós-Graduação em Enfermagem da UFSCar. É professora associado nível 4 do Departamento de Gerontologia da Universidade Federal de São Carlos. São Carlos (SP), Brasil.

 

Published

2014-09-30

How to Cite

Viana, A. S., & Pavarini, S. C. I. (2014). The teaching of cognitive assessment in undergraduate Gerontology courses. Revista Kairós-Gerontologia, 17(3), 219–232. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2014v17i3p219-232

Issue

Section

Papers