University Extension as a tool in the teaching and learning process in nurse formation

Authors

  • Yanka Alcântara Cavalcante Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.
  • Maria Thereza Vieira Carvalho Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.
  • Naiara Teixeira Fernandes Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.
  • Lucas Carlos Teixeira Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.
  • Santeza de Maria Nunes Moita Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.
  • Julya Vasconcelos Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.
  • Andrea Carvalho Araújo Moreira Enfermagem. Professora Titular do Curso de Enfermagem da Universidade Estadual Vale do Acaraú, Sobral, CE. Docente e Coordenadora do Curso de Graduação de Enfermagem e do Mestrado Profissional em Saúde da Família da RENASF/Polo UVA.

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2019v22i1p463-475

Keywords:

University Extension, Elderly, Collective Health.

Abstract

This work presents an account of practical experiences, experienced by Nursing students through a university extension in a group of elderly cohabitation in a city of the state of Ceará, Brazil. The objective is to report how the practical experiences help in the formation of the critical look of the academics for the future professional experiences. The study reaffirms the importance of academic extension as a means of learning that is of paramount importance in the formation of students.

 

Author Biographies

Yanka Alcântara Cavalcante, Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

 

Maria Thereza Vieira Carvalho, Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

 

Naiara Teixeira Fernandes, Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

 

Lucas Carlos Teixeira, Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

 

Santeza de Maria Nunes Moita, Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

 

Julya Vasconcelos, Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

Discente da Graduação de Enfermagem, Universidade Estadual Vale do Acaraú, UEVA.

 

Andrea Carvalho Araújo Moreira, Enfermagem. Professora Titular do Curso de Enfermagem da Universidade Estadual Vale do Acaraú, Sobral, CE. Docente e Coordenadora do Curso de Graduação de Enfermagem e do Mestrado Profissional em Saúde da Família da RENASF/Polo UVA.

Enfermeira. Doutora em Enfermagem, Universidade Federal do Ceará. Mestre em Saúde Pública, UFC. Professora Titular do Curso de Enfermagem da Universidade Estadual Vale do Acaraú, Sobral, CE.  Docente e Coordenadora do Curso de Graduação de Enfermagem e do Mestrado Profissional em Saúde da Família da RENASF/Polo UVA.  

 

Published

2019-03-30

How to Cite

Cavalcante, Y. A., Carvalho, M. T. V., Fernandes, N. T., Teixeira, L. C., Moita, S. de M. N., Vasconcelos, J., & Moreira, A. C. A. (2019). University Extension as a tool in the teaching and learning process in nurse formation. Revista Kairós-Gerontologia, 22(1), 463–475. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2019v22i1p463-475

Issue

Section

Relato de Experiência