Teaching and learning for aging at the university context

Authors

  • Meire Cachioni Meire Cachioni - Escola de Artes, Ciências e Humanidades EACH - USP. Programa de Pós-Graduação em Gerontologia, FCM UNICAMP. São Paulo, SP, Brasil. E-mail: meirec@usp.br
  • Karina de Lima Flauzino Escola de Artes, Ciências e Humanidades EACH – USP. Programa de Pós-Graduação em Gerontologia. São Paulo, SP, Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2020v23i0p17-24

Keywords:

Learning, Teaching, Aging.

Abstract

The perspective of the life course in educational interventions leads to the development of new learning. The article presents the contributions of university educational initiatives to aging. The need to include themes related to the elderly and the aging process permanently at the universities is evident. Innovative teaching, research and extension practices improve the appreciation of all ages and lifelong learning.

 

Author Biographies

Meire Cachioni, Meire Cachioni - Escola de Artes, Ciências e Humanidades EACH - USP. Programa de Pós-Graduação em Gerontologia, FCM UNICAMP. São Paulo, SP, Brasil. E-mail: meirec@usp.br

Escola de Artes, Ciências e Humanidades EACH - USP. Programa de Pós-Graduação em Gerontologia, FCM UNICAMP. São Paulo, SP, Brasil.

 

Karina de Lima Flauzino, Escola de Artes, Ciências e Humanidades EACH – USP. Programa de Pós-Graduação em Gerontologia. São Paulo, SP, Brasil.

Escola de Artes, Ciências e Humanidades EACH – USP. Programa de Pós-Graduação em Gerontologia. São Paulo, SP, Brasil.

 

Published

2020-09-10

How to Cite

Cachioni, M., & Flauzino, K. de L. (2020). Teaching and learning for aging at the university context. Revista Kairós-Gerontologia, 23, 17–24. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2020v23i0p17-24