Covid-19 pandemic and autism

parents' report on their children's experience in relation to social distance and online classes

Authors

  • Anellyse Sato Universidade de São Paulo
  • Giovanna de Souza Almeida Universidade de São Paulo
  • Letícia Andrade de Magistre Universidade de São Paulo
  • Raquel Ribeiro de Oliveira Universidade de São Paulo https://orcid.org/0000-0001-8845-2463
  • Thaynara Mioti Barbosa da Cruz Universidade de São Paulo https://orcid.org/0000-0002-0772-412X
  • Thiago Costa Florentino Universidade de São Paulo https://orcid.org/0000-0003-0093-1836
  • Renata Cristina Abreu Dobbns Projeto de Integração Pró-Autista de São Paulo https://orcid.org/0000-0003-3647-7129
  • Beatriz Aparecida Ozello Gutierrez Universidade de São Paulo
  • Rosa Yuka Sato Chubaci Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2021v24iEspecial30p195-215

Keywords:

Autism Spectrum Disorder, Social distancing, Aging

Abstract

The present study aimed to understand the consequences of social distancing for PIPA students during the Pandemic period; to know the way they are dealing with online activities in their homes; to check the opinion that parents/guardians have about old age. As a result, we found that many are coping well with the distancing from PIPA and are carrying out the proposed activities online. There were some difficulties in carrying out protective measures, such as the correct use of IPE and hygiene.

Author Biographies

Anellyse Sato, Universidade de São Paulo

Graduanda em Bacharelado em Gerontologia da Universidade de São Paulo

 

 

Giovanna de Souza Almeida, Universidade de São Paulo

Graduanda em Bacharelado em Gerontologia da Universidade de São Paulo.

 

 

Letícia Andrade de Magistre, Universidade de São Paulo

Bacharel em Gerontologia da Universidade de São Paulo.

 

 

Raquel Ribeiro de Oliveira, Universidade de São Paulo

 Administradora de Empresa, Graduanda em Bacharelado em Gerontologia da Universidade de São Paulo.

 

 

Thaynara Mioti Barbosa da Cruz, Universidade de São Paulo

Bacharel em Gerontologia da Universidade de São Paulo.

ORCID iD: https://orcid.org/0000-0002-0772-412X

 

Thiago Costa Florentino, Universidade de São Paulo

Educador físico/Graduando em Bacharelado em Gerontologia da Universidade de São Paulo.

ORCID iD: https://orcid.org/0000-0003-0093-1836

Renata Cristina Abreu Dobbns, Projeto de Integração Pró-Autista de São Paulo

Responsável Técnica do Projeto de Integração Pró-Autista de São Paulo.

 

 

Beatriz Aparecida Ozello Gutierrez , Universidade de São Paulo

Docente do Bacharelado em Gerontologia da Universidade de São Paulo.

 

 

Rosa Yuka Sato Chubaci, Universidade de São Paulo

Docente do Bacharelado em Gerontologia da Universidade de São Paulo.

 

 

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Published

2022-02-08

How to Cite

Sato, A. ., Almeida, G. de S. ., Magistre, L. A. de, Oliveira, R. R. de ., Cruz, T. M. B. da ., Florentino, T. C. ., Dobbns, R. C. A. ., Gutierrez , B. A. . O. ., & Chubaci, R. Y. S. . (2022). Covid-19 pandemic and autism: parents’ report on their children’s experience in relation to social distance and online classes. Revista Kairós-Gerontologia, 24, 195–215. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2021v24iEspecial30p195-215