Corporate Volunteering: a Tool for Promoting a Strategy for Internal Corporate Social Responsibility Integrating Retirees

Auteurs-es

  • José Paulo Cosenza Professor Titular do Programa de Pós-Graduação em Administração, Universidade Federal Fluminense (PPGAd-UFF).
  • María Isabel Saz Gil Professora do Departamento de Direção e Organização de Empresas, Universidad de Zaragoza. Espanha.
  • Ana Isabel Zardoya Alegría Professora Titular do Departamento de Contabilidade e Finanças, Universidad de Zaragoza. Espanha.

DOI :

https://doi.org/10.23925/2176-901X.2018v21i4p161-189

Mots-clés :

Corporate Volunteering, Corporate Social Responsibility, Volunteering Cycle.

Résumé

This paper aims to make an exploratory analysis of the effectiveness of implementing a Corporate Volunteering program aimed at the context of retired workers, as a tool for participatory and healthy aging. The research study focused on the importance of the social participation of retirees in a company as a priority interest for the development of Corporate Volunteering programs, and delved into the expression of the socially responsible performance of organizations in volunteering actions carried out by their retired employees. Results show that the performance of retirees in a company’s volunteering activities can count on intimately connected theoretical supports and is closely related to Corporate Social Responsibility, fostering an active, healthy and fair old age, with social benefit to the community.

 

Bibliographies de l'auteur-e

José Paulo Cosenza, Professor Titular do Programa de Pós-Graduação em Administração, Universidade Federal Fluminense (PPGAd-UFF).

Doutor em Contabilidade e Finanças pela Universidad de Zaragoza. Espanha. Professor Titular do Programa de Pós-Graduação em Administração, Universidade Federal Fluminense (PPGAd-UFF).

 

María Isabel Saz Gil, Professora do Departamento de Direção e Organização de Empresas, Universidad de Zaragoza. Espanha.

Doutora pela Universidad de Valencia. Espanha. Professora do Departamento de Direção e Organização de Empresas, Universidad de Zaragoza. Espanha.

 

Ana Isabel Zardoya Alegría, Professora Titular do Departamento de Contabilidade e Finanças, Universidad de Zaragoza. Espanha.

Doutora em Ciências Empresariais pela Universidad de Zaragoza. Professora Titular do Departamento de Contabilidade e Finanças, Universidad de Zaragoza. Espanha.

 

Publié-e

2018-12-30

Comment citer

Cosenza, J. P., Gil, M. I. S., & Alegría, A. I. Z. (2018). Corporate Volunteering: a Tool for Promoting a Strategy for Internal Corporate Social Responsibility Integrating Retirees. Revista Kairós-Gerontologia, 21(4), 161–189. https://doi.org/10.23925/2176-901X.2018v21i4p161-189

Numéro

Rubrique

Artigos