Low-Income: The Symbolic Consumption and Informal Trade of Women's Accessories

Authors

  • Elisângela Domingues Michelatto Natt Universidade Federal de Minas Gerais
  • Bruna Fernanda Barbosa Bacharel em Administração, pela Universidade Estadual de Maringá - UEM; MBA em Mercado de Capitais, pela Fundação Instituto de Pesquisas Contábeis, Atuariais e Financeiras - FIPECAFI.
  • Francisco Giovanni David Vieira Professor e Pesquisador do Departamento de Administração da Universidade Estadual de Maringá (UEM).
  • Alexandre de Pádua Carrieri Professor Titular na Faculdade de Ciências Econômicas na Universidade Federal de Minas Gerais.

DOI:

https://doi.org/10.20946/rad.v19i1.23387

Keywords:

Symbolic Consumption, Low Income Consumers.

Abstract

To understand more of symbolic consumption universe, a survey on the consumption of women's accessories for low income women was held. Participants were street dealers and their clients. From the perspective of symbolic consumption it was possible to observe some common aspects of consumption of this class of women who resort to their consumer experiences to relate the social universe and mark their presence in it. In management terms that more research is important because it presents some peculiarities of this process of consumption, revealing information that can contribute to the assessment of market strategies.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Elisângela Domingues Michelatto Natt, Universidade Federal de Minas Gerais

Doutoranda CEPEAD/UFMG.

Professora Substituta na Faculdade de  Ciências Econômicas da UFMG.

Bacharel em Administração.

Bacharel em Psicologia.

Bruna Fernanda Barbosa, Bacharel em Administração, pela Universidade Estadual de Maringá - UEM; MBA em Mercado de Capitais, pela Fundação Instituto de Pesquisas Contábeis, Atuariais e Financeiras - FIPECAFI.

Analista de Produtos e Serviços para Empresas na BM&F Bovespa.

Francisco Giovanni David Vieira, Professor e Pesquisador do Departamento de Administração da Universidade Estadual de Maringá (UEM).

Professor e Pesquisador do Departamento de Administração da Universidade Estadual de Maringá (UEM).

Pós Doutor em Administração de Empresas pela Escola de Administração de Empresas de São Paulo, Fundação Getúlio Vargas.

Alexandre de Pádua Carrieri, Professor Titular na Faculdade de Ciências Econômicas na Universidade Federal de Minas Gerais.

Professor Titular na Faculdade de Ciências Econômicas na Universidade Federal de Minas Gerais.

Doutor em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais.

Published

2017-01-01

How to Cite

Natt, E. D. M., Barbosa, B. F., Vieira, F. G. D., & Carrieri, A. de P. (2017). Low-Income: The Symbolic Consumption and Informal Trade of Women’s Accessories. Management in Dialogue Review, 19(1), 138–163. https://doi.org/10.20946/rad.v19i1.23387