A Produção da Subjetividade a Partir da Análise do Perfil Profissional Presente na Revista HSM Management
DOI:
https://doi.org/10.23925/2178-0080.2017v21i1.37031Keywords:
Psicologia, Subjetividade, Análise do Discurso, Perfil ProfissionalAbstract
Este artigo analisa como o perfil de profissional de alto desempenho foi disseminado pela revista HSM Management a partir das publicações entre 1997 e 1999. Adotou-se o conceito de subjetividade a partir de autores como Gilles Deleuze, Felix Guattari e Suely Rolnik, além de valer da análise foucaultiana do discurso. Observou-se que através de diferentes artigos publicados, a revista buscou traçar um perfil de trabalhador para o mercado de trabalho do século XXI. Concluiu-se que, entre outras características, esse trabalhador deveria ser capaz suportar as exigências de um mercado de trabalho flexível além de deter a capacidade de avaliar-se continuamente.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).