ESTRATÉGIA DE PLANEJAMENTO DO SORTIMENTO: UM ESTUDO DE CASO DO VAREJO DE ALIMENTOS NO BRASIL
DOI:
https://doi.org/10.20946/rad.v13i1.4558Abstract
Na cadeia de suprimentos é o varejo quem seleciona a ocupação dos depósitos e do espaço de prateleira. Entretanto, para sobreviver em um ambiente competitivo e estabelecer uma forte posição no mercado, os varejistas devem gerenciar de maneira eficaz suas atividades e fornecer um nível de serviço adequado ao consumidor. Neste contexto, o objetivo deste estudo é avaliar a estratégia de planejamento do sortimento com redução do mix. Trata-se de um estudo de caso no varejo de alimentos. Os resultados da nova estratégia demonstraram considerável aumento no volume de vendas e no share de mercado.Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).