Uma Análise das Motivações para Compra Compulsiva: Baseada nas Dimensões de Preço, de Conspicuidade e de Uso de Crédito
DOI:
https://doi.org/10.20946/rad.v18i1.14770Abstract
O estudo analisou a influência do preço, conspicuidade e uso de crédito na compra compulsiva. Foram enunciadas oito hipóteses, testadas a partir de um estudo empírico realizado junto a uma amostra de 150 respondentes. Na análise dos resultados foi efetuada as técnicas de previsão de regressão pelo modelo normal linear e pelo modelo logístico. Assim, pôde-se afirmar que o comportamento de compra compulsiva é influenciado pela percepção do benefício obtido na compra e da sensação de distinção que isto pode lhes garantir. Ademais, os compradores compulsivos são condicionados pelo uso inadvertido do cartão de crédito e pela crença de conhecimento de preços.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work licensed simultaneously under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).