Artificial Intelligence as an Advertising Tool

Automation, Competition, Tasks and Market Insights

Authors

DOI:

https://doi.org/10.23925/1982-6672.2023v16i48p57-75

Keywords:

Communication and Creation, Design and Layout, Artificial Intelligence, Advertising

Abstract

Artificial intelligence has been gaining recognition in various fields, standing out in Social Communication projects. Through process automation, competition analysis, and report generation, we find that AIs allow professionals in the advertising field to focus on strategic tasks, resulting in more impactful and target ad campaigns. Additionally, AIs empower advertisers to gain valuable insights about the market, enabling data-driven decision-making. In this study, we will focus on the use of AIs by advertisers in the city of Divinopolis, State of Minas Gerais, aiming to understand how these technologies are being adopted in the region and what specific benefits are being achieved.

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Author Biographies

Eliane Soares Schneider Raslan, UEMG – Universidade do Estado de Minas Gerais

Doutora em Comunicação Social. Profª. do curso de Comunicação Social da UEMG Unidade Divinópolis. Líder do Grupo de Pesquisa PROLIC/CNPq. Apoio deste projeto: EDITAL Nº 11/2022 PAPq – Programa Institucional de Apoio a Pesquisa. Coord. CEPCCOM e editora da revista FANDOM na UEMG. Lattes: http://lattes.cnpq.br/3081335079399561.

Eduarda da Rocha Santos , Universidade do Estado de Minas Gerais - UEMG

Membro do Grupo de Pesquisa PROLIC/CNPq, Curso de Publicidade e Propaganda da UEMG Unidade Divinópolis. Bolsista do Edital 11/2022 PAPq/UEMG. Profissional nas áreas de criação e edição. Lattes: http://lattes.cnpq.br/9159227690909071 

Vinícius Soares Xavier, Universidade do Estado de Minas Gerais - UEMG

Membro do Grupo de Pesquisa PROLIC/CNPq, Graduando do Curso de Publicidade e Propaganda da UEMG Unidade Divinópolis. Formado em Jornalismo. Voluntário do Edital 11/2022 PAPq/UEMG do projeto Prolic. Profissional nas áreas de assessoria, comunicação e marketing digital. Lattes: http://lattes.cnpq.br/5718361697692983

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Published

2023-12-21