Campo Reputacional em dois estágios

uma conceituação na perspectiva pragmatista

Authors

  • Fabio Silva Gomes PPG Comunicação e Semiótica da PUC-SP

DOI:

https://doi.org/10.23925/2316-5278.2022v23i1:e59881

Abstract

This article approaches the concept of reputation from a pragmatist perspective. Based on theoretical assumptions, we propose the concept of reputation in two stages, the first one refers to judgment standards for a category of objects; the second, the application of the standards in the attribution of reputation to an object of that category. The research results indicate a reputation assessment approach applicable, above all, in the field of communication. The proposed approach has as its essence the analysis beyond the subject-object Cartesianism – which indicates investigative power in the description of social phenomena related to reputation.

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Author Biography

Fabio Silva Gomes, PPG Comunicação e Semiótica da PUC-SP

Sociólogo pela UFJF Mestre em Administração pela EBAPE/FGV Doutorando pelo PPG Comunicação e Semiótica da PUC-SP

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Published

2022-12-05

How to Cite

Gomes, F. S. (2022). Campo Reputacional em dois estágios: uma conceituação na perspectiva pragmatista . Cognitio: Revista De Filosofia, 23(1), e59881. https://doi.org/10.23925/2316-5278.2022v23i1:e59881