Language teaching and learning:

grammatical and discursive orientations

Authors

  • Jean-Paul Bronckart UNIGE
  • Eliane Gouvêa Lousada USP
  • Ecaterina Bulea Bronckart

DOI:

https://doi.org/10.1590/1678-460X202541170103

Keywords:

.

References

Bronckart, Jean-Paul Lousada, Eliane Gouvêa Bronckart, Ecaterina Bulea

Adam, J.-M. (1992). Les Textes: types et prototypes Armand Colin.

Bronckart, J.-P. (1999). Atividade de linguagem, textos e discursos: por um interacionismo sociodiscursivo EDUC.

Bronckart, J.-P. (2006). Atividade de linguagem, discurso e desenvolvimento humano Mercado de Letras.

Bulea Bronckart, E., & Bronckart, J. -P. (2017). La place de la grammaire dans l'enseignement du français. La situation romande et ses implications pour la formation des enseignants. Dans Former à l'enseignement de la grammaire (Vol., p. 23-43). Presses universitaires du Septentrion.

Clot, Y. (1999). La fonction psychologique du travail Presses universitaires de France.

Coseriu, E. (1980). Lições de Lingüística Geral Ao Livro Técnico.

Faïta, D. (2004). Gêneros de discurso, gêneros de atividade, análise do professor. In A. R. Machado (Ed.), O ensino como trabalho: uma abordagem discursiva (pp. 55-80). Eduel.

Gagnon, R., & Bulea Bronckart, E. (2017). Introduction. Comment former à l'enseignement de la grammaire ? Dans Former à l'enseignement de la grammaire (Vol., p. 9-20). Presses universitaires du Septentrion.

Lousada, E. G. (2017). Intervenção, pesquisa e formação: aprendizagem do trabalho educacional e desenvolvimento de professores. Horizontes, 35(3), 94-104. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.24933/horizontes.v35i3.559

Saussure, F. de (2002). Ecrits de Linguistique Générale PUF

Schneuwly, B., & Dolz, J. (2004). Gêneros orais e escritos na escola Mercado de Letras.

Published

2025-03-29

How to Cite

Bronckart, J.-P., Gouvêa Lousada, E., & Bulea Bronckart, E. (2025). Language teaching and learning:: grammatical and discursive orientations. DELTA: Documentação E Estudos Em Linguística Teórica E Aplicada, 41(1). https://doi.org/10.1590/1678-460X202541170103