<b>Tramas telejornalísticas em época de eleições</b>
Abstract
O livro Lula presidente. Televisão e política na campanha eleitoral, de Fausto Neto, Verón e Albino Rubim, dá uma ótima contribuição para o entendimento das relações e dos sentidos que a TV estabeleceu nas eleições presidenciais de 2002. De sua leitura emergem algumas constatações inquietantes e uma dúvida que não se acomoda facilmente: reiteraram-se os mitos da construção midiática ou a TV dobrou-se ao movimento social? Palavras-chave jornalismo, política, TV Abstract The book Lula president. Television and politics in the electoral campaign, by Fausto Neto Verón e Albino Rubim, gives a great contribution to the understanding of the relations and meanings that television established in the elections of 2002. On reading the book some questions are raised and a doubt that bothers easily: have the myths of the media construction been reiterated or television has given way to the social movement? Key words journalism, politcs, TVMetrics
PDF views
435
Downloads
Published
2007-02-22
Issue
Section
Reviews
License
I cede the copyrights to publication of my article to Galaxia journal and will consult the journal’s scientific editor should I decide to republish it later in a book.