<b>Tramas telejornalí­sticas em época de eleições</b>

Authors

  • J.S. Faro

Abstract

O livro Lula presidente. Televisão e polí­tica na campanha eleitoral, de Fausto Neto, Verón e Albino Rubim, dá uma ótima contribuição para o entendimento das relações e dos sentidos que a TV estabeleceu nas eleições presidenciais de 2002. De sua leitura emergem algumas constatações inquietantes e uma dúvida que não se acomoda facilmente: reiteraram-se os mitos da construção midiática ou a TV dobrou-se ao movimento social? Palavras-chave jornalismo, polí­tica, TV Abstract The book Lula president. Television and politics in the electoral campaign, by Fausto Neto Verón e Albino Rubim, gives a great contribution to the understanding of the relations and meanings that television established in the elections of 2002. On reading the book some questions are raised and a doubt that bothers easily: have the myths of the media construction been reiterated or television has given way to the social movement? Key words journalism, politcs, TV

Metrics

PDF views
435
Jul 2007Jan 2008Jul 2008Jan 2009Jul 2009Jan 2010Jul 2010Jan 2011Jul 2011Jan 2012Jul 2012Jan 2013Jul 2013Jan 2014Jul 2014Jan 2015Jul 2015Jan 2016Jul 2016Jan 2017Jul 2017Jan 2018Jul 2018Jan 2019Jul 2019Jan 2020Jul 2020Jan 2021Jul 2021Jan 2022Jul 2022Jan 2023Jul 2023Jan 2024Jul 2024Jan 202529
|

Published

2007-02-22

Issue

Section

Reviews